Grattis till de finaste

Grattis min lilla mamma..
min goda fina vackra mamma
den finaste mamman man kan ha..
de är en stor bit som fattas mig när du försvann..
en del som för alltid är tom
Du skulle idag blivit 60 år och
du fick bara 42 år här hos oss.
Men du fick tidigt i livet erfara hur tufft livet kan bli
när du va 17 år  på din egen födelsedag
föddes din o pappas första son
ni va så lyckliga
tre år senare va de dax för nummer två i barnaskaran
*thats me*
en lien tjej föddes en härlig sommar dag..
Ni vade nu en son och en dotter..
Pappa jobbade som busschaför och körde på utlandet
och han jobbade även om taxichafför
Du va hemma och tog hand om oss på de
bästa tänkbara vis..
När du va 25 år föddes vår lillebror
kurre va då 7 år o jag 5år

Men vi fick bara va denna familjen i 1½ år
I december 1976 hände de som man inte vill vara med
om
Du mamma va bara 26 år när du skulle få de otänkbara samtalet
om att pappa din man kört o krockat
i Tyskland..
Pappa din man fanns inte längre han fick 37 år här på
jorden
du va 26 år änka med tre barn..
mamma lilla mamma
de bliv tufft för dig mamma de vet jag..
jag minns inte så mycket av de
men jag vet att du berättat hur de va..

livet tuffade vidare
vi klarade oss ok
vi flyttade
och vi barn började bli stora
1990 fick du ditt första barnbarn en gossa
och 1991 föddes min första flicka ditt andra barnbarn

du gillade att vara mormor/farmor
och du hade nu oxå tröttnat på att vara hemmafru och hade nu tagit dig ut i arbetslivet
ett bra jobb fick du med och du trivdes o
de trivdes med dig
trettonafton 1992 blev du sjuk
du fick sån huvudvärk o kände dig lusig
åkte hem och la dig i tron att de va influensan som slagit till

Men den 23 januari 1992 på din egen o kurres födelsedag fick du och vi redn på att de va en hjärntumör
nu hände de mycket
läkarebesök operationer
sjukhus
provtagningar
Men din kropp sa stopp
den 15 april 1992 lämnade du oss
pappa kallade hem dig tror jag
din kamp va över.. du blev 42 år






Tiden efter va tuff.. mamma va borta och de som va vår familj blev än en gång kraschat

jag fick mycket stöd av min storebror





Kurre min bror älst av oss barn
min trygget och min fasthet
man viste var man hade dig
aldrig rädd för att säga vad du tyckte eller kände..
ditt lilla liv fick oxå en tidig inblick i hur tufft de är att leva..
du skulle idag firat din 43:dje födelsadag

vi va ju tre som mista vår pappa tidigt
du mindes honom starkast
de va vår mamma som dog för oss
du kämpade med din sorg med
du fick två underbara barn som du va stolt över
och jag trodde att du hade de bra

men för 4- 5 år sedan hände något med ditt liv och dig
kung alkohol tog över
jag vet att du kämpade kurre för att bli kvitt de
jag vet kurre att du inte ville leva så
jag vet de..

Men den 20 Mars 2007
orkade inte ditt kropp längre
Mamma o pappa tog hem dig
kanske för att de såg sin son lida så


du blev 40 år



Idag sitter jag här med tårarna rinnande
maklöstehen dunkar och man frågar sig Way is life so hard



jag hoppas ni har ett dunderkalas där uppe i änglalandet
jag skickar en massa grattis kärlek o kramar till er..


men jag måste säga
de e jävligt tomt här nere


My wonderful brother



Kommentarer
Postat av: "Syster"

Tänker på dig, kämpa på du har många saker att glädja dig över dina 4 hjärtan, o en bra sambo. Så de hjälper väl till där uppe o håller en vakande hand över dig, men sorgen efter en saknad försvinner aldrig, tänk så här den som aldrig älskat kan aldrig sakna, men du saknar därför har du älskat puss o kram syster.... Vi höres i veckan.

2010-01-24 @ 03:12:28
Postat av: Sickan

Vissa prövas obamhärtigt här i livet :(



Jag minns din mammas sjukdoms tid på nära håll.



Så tragiskt när sånt händer



Skickar en mega kram genom "linan".



Ses och hörs!



Kram

2010-01-24 @ 06:53:07
Postat av: Lolla

Jättekonstigt men jag drömde om DIG och Kurre häromnatten. Märkligt. Hursomhelst, ring gärna en dag. Det var ett tag sen vi hördes. Har samma nummer.



/Lolla.

2010-01-27 @ 18:07:54
Postat av: Gunilla

sis:tack

Sickan:tack

Lolla: visst är jag en dröm... en mardröm :-)

2010-01-28 @ 12:45:38
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Hannah

Mamma lilla mamma, Du har inte haft det lätt du.

Gud behövde en taxi chaffis och tog den bästa, En snäll och omtänksam hemmafru behövdes där efter och en skojare som kunde liva upp allting så att det inte var så dött där uppe valde gud sen, Nu behöver han en snäll fin och under bra Gunilla som kan se efter de som är kvar här på jorden och minst sagt han valde dig. Du är Underbar!

2010-02-04 @ 00:10:17
Postat av: Gunilla

tack hannah... underbara fina hannah

2010-02-04 @ 13:54:34
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0