vad ska man säga..

 

 

Vi idag i kontakt med den vårdcental jag tillhör och jag säger ÅHH MY GOD..

trodde inte de kunde bli rörigare ön de va innan men jag hade fel Big time

Som många vet så har ju Vårdval skåne som de så fint heter börjat gälla

och den 11 Jaunuari stängde sk Jouren De va som vårdcental på kvällstid så ledes bemannat med en

 

primärvådräkare som på en vårdcental fast då på sjukhuset

Nu då ska ju vårdcentalen ta "sitt eget"

och de va ju en bra tanke  *kanske*

Men som mycket här i sverige så är de inte så genomtänk

så vad jag vill komma till idag då va då att min medicin hade tagit slut

och så även receptet *givetvis*

jag tog då kontakt med min VC

fick prata med en SSK och berättade för henne mitt ärende och vilken läkarkontak jag har

då svarade hon att den läkare jag hade har slutat

ok vad gör jag nu då

jo dom hade ju en annan läkare som kunde ringa upp mig då

va bra sa jag

sen va jag ju tvången att fråga om hur långe de hade öppet nu om kvällarna och var jag skulle vända mig

på kvällstid om de skulle behövas

och gissa..

jag blev hänvisad till en VC 6 mil från den jag är listad på

skojar du frågade jag

Nej

men tisdagar och  torsdagar har vi öppet till 20

men inget RTG eller tillgång till provtagningar

nehä

så sä här ligger de till:

Om jag blir sjuk o behöver uppsöka läkare inom vårdcentalen då så

kan jag bli hänvisad ett par mil bort

och har jag då oturen at jag till exempel trillat o gjort illa fotenfår jag åka ytterliggare 5 mil till ett sjukhus

där RTG finns

och efter de upptår problem Big

För om jag då har en fraktur måste den fixas till..

vem gör de då?

var ska ja vända mig då?

eller om de inte är en frakur men jag har jävligt ont

kan inte stå på foten behöver kryckor

vad vänder jag mig dÅ?

de vet dom inte på den VC jag är listand på ..

med lite oro i min kropp och med en hand knäppt till högre makter att jag

inte ska insjukna efter kl 17

och om jag gör de, gör de då på rätt plats

och med en privarchafför som man köra mig mellan de olika ställena

med en krycka i bagaet och smärtstillande i handsfacket

 

vist blir de bättre ??

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0