läkarbesök på morgonen

kl är inte middag men jag o sonen har redan varit iväg på HAB
träffat sonen läkare
De gick bra o jag måste säga att jag är glad över att jag man kan ha en kominikation med läkare sjukgymnast
o alla som är runt Lucas.
Idag va de MYCKET prat specielt om lucas spasticitet..
de är ett beskymmer för lucas ju och nu fundrare alla runt honom hur man ska kunna hjälpa honom bäst
visst hans sprutor *botox*hjälper hon ett tag men när de försvinner blir han lika spänd igen
Nu startade diskutionen om lucas ska få en medicin som hjälper honom hela tiden
så han slipper detta upp o ner i sin spändhet
ev kan detta göra att han får de lättare att gå med
och de känns positivt..

de negativa jag kände är att denna spec behadling tar tid att komma igång
de är ett års vänte tid till spasticitetcentrum
sen om medicinen funkar så opererar man in en pump som ger lucas medicin jämt under dygnet

men ett steg i taget o nu börjar denna väntan...
remisser som ska skickas o utredning startas..

blir botoxsprutor innan sommaren i alla fall...

sen pratade vi lite om lucas syn
och hans andning
hans andra mediciner
vårdcentralsbyte
o div andra saker som man ibland behöver ventilera


Nu är resten av den andra halvan av internationella kvinnodagen kvar att ta sig an
*hhhuuwwaa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0