liten blir stor

lillagossen är på väg att blir stor och min hjärna hänger inte med
De är mycket som har hänt i Lucas o mitt liv de senaste året
O framför allt nu i sommar/höst
Detta med att Lucas har assisten är bra för oss alla
Lucas blir mera självständig o jag kan "bara" vara mamma
Vist låter de enklet men nu är ju minn hjärna lite mera komplisrad än så
Allt funkar jätte bra med Cliff som ass..
de är jag som ska beabeta att Lucas inte behöver sin mamma 24 timmar om dynget
att de finns andra som kan hjälpa honom på lika bra sätt som jag
o att Lucas verkligen behöver de..

någon son kan vara lätt för vissa Men
Lucas är minst en denna syskonskaran
han är den ända sonen
o han har 3 storasystrar
ovan på de så va han med om olyckan
detta är som bäddat för "mammande"

o sonen har just nu kommit in i detta 9år grubblet
 han blir lite små vresig över mammas tjat o kan sura till Men
sen på kvällen kan han säga förlåt
jag vill lära honom att de är ok att blir arg på mamma jag försvinner inte
jag vill att han blir kunna bli arg på mig
de är normalt
De är tufft med "friska" barn
och de är tuffare med Lucas

En annan del i lucas utveckling är ju detta med hans hjälpmedel som
gör de möjligt att klara av vardagen O oxå kunna vara så självständig sim de bara går
tex toasitsen som hjälper honom när han varit på toa
eller sängen som hjälper honom att vända sig på natten
detta har varit en stor del i luvas hjälpbehov och nu är de
underlättat betydligt
och de är oxå en sån sak som är positiv men som har tagit stor del av mig

vissa nätter kallade lucas 20 gånger på en natt.. jobbigast för honom eller mig??
Honom helt klart..

Att se honom utvecklas är givet en stor gläjde inget jag skulle vilja vara utan
jag vill ge honom de bästa av de bästa..

Gossen på bröllopet i sommras..


Kommentarer
Postat av: Camilla

Lucas är en hjälte! En vuxen hade aldrig klarat det som Lucas har gjort. Mycket starkt!

2010-09-27 @ 22:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0