Dag 11 – Mina syskon

Min storebror föddes 1967 tre år äldre än mig
efter som vår pappa inte fick vara med oss så länge o inte vår mamma
heller för den delen så har min storebror varit en stor trygghet i mitt liv
han är den som jag vänt mig till när de varit något.. vad som helst
när han sedan kom vilse i sitt liv såhar de hela tden varit en självklarhet att jag
skulle hjälpa eller i alla fall försöka hjälpa honom
o jag gjorde vad jag kunde för honom
o jag hoppas att han kände de
De är nu snart 4 år sedan han flyttade till evigheten
saknaden är ofantlig o de går inte en dag utan att jag tänker på honom



min lillebror
min lillebror som växt upp till en stor karl
ändå är han "liten"
vi har bägge haft de tufft vi delar ju ett trist förflutet
Men jag är stolt över min lillebror och den han har blivit
trotts de tuffa
jag finns där för honom o de är liksom bara han o jag kvar av
de som en gång va en liten familj med mamma pappa o tre barn

när jag gift mig i sommras o min lillebror satt där i kyrkan så va jag den
stoltaste systern på jorden
jag är de än idag
fina fina lillebror

min bror o jag vi har kramats av samma mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0