Minnen som inte falnar dofter som inte slutar att lukta

När jag i går klev in på Csk.. vi gick mot hissarna o Lucas tryckte vannt på knappen till¨
plan fyra
hissen åkte uåå o stannade som vi bestämt, hissen o lucas på plan 4
vi har varit där tidigare
vi har vart där mycket innan..
Direkt när vi klev av hissen kom doften mot mig.. doften som jag i 3 månader levde i
doften som fick se mina tårar
doften som fick höra skratten
doften vi levde med på avd 43
den va kvar den liksom sitter kvar där i deras väggar...
 
människorna som jobbar där..den underbara vårdpersonalen
de jobbade än.. de känns som deras arbetspass inte tagit slut än utan de
tuffar på med en o annan middgasrast

vi blev invisade till sal 5
rummet mitt emot vårt sal 8 va de som vi hade då
de är de rummet som sett den trasiga mamma
de är de rummet som hört frågan VARFÖR
De är de rummet som oxå såg den lilla lilla killen blir lite o lite starkare för varje
dag..

lekterapin ..alltid lika kul.. alltid samma oas.. alltid samma andningsrum
de ända rummet på sjukhuset där de sjuka inte står o centrum..

clownerna hann vi med o träffa...
dessa otroliga människor som förgyller och underlättar ger hopp o gör att man kan skratta igen
för de va svårt att skratta ... när man har så ont i hjärtat när man är så trasig så får man skratta
stunderna med clownerna har varit många o ALLA lika betydelsefulla..
underbara männsikor måtte ni aldrig sluta

de va med blandande känslor jag gick rund där
de va mellan varven tufft efter som jag va ensam där med lucas o inte kunde gå undan o
ta tag i mig utan de va att kämpa inom detta

o jag klarade med bravur.. enligt mig själv
Fan jag är bäst på att vara mig själv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0