Dag 03 – Mina föräldrar

Min mamma hette Anita Min pappa hette Bengt. Bengt -Åke för att vara helt ärlig.
Mamma o Pappa träffades när de va ganska unga
de fick min storebror redan när mamma va 17 år.. hon fick han minsann på sin 17 års dag
sen kom jag o sen min lillebror

pappa jobbade som busschafför o som taxichafför
mamma va hemma med oss barn o passade grannes barn lite då o då..

min pappa fick jag inte lära känna så mycket då han som ni vet dog när jag bara va 6 år
men de minnen jag har av honom så va han en varm man.
på den tiden hade man uniform när man körde både buss o taxi så jag tyckte alltid pappa
va så stillig.

Mamma va mest hemma med oss även efter de att pappa dog. min lillebror va inte så gamal
att ta hand om oss barn o hem va ett heltidsjobb
då som nu..

när min lillebror började skolan började mamma även tröttna på att vara hemma o hon tänkte skaffa sig ett jobb
detta va 1990 o hon hade ju varit hemma nästan hela sitt liv
hon ville ut o ära känna människor o inte bara vara hemma
klokt av henne tyckte jag

hon lyckades få jobb på pressbyrån i ystad
hon trivdes jätte bra de.
o jag va stolt över mamma att hon fått ett jobb som hon trivdes med hon va så glad över detta.

men knappt två år senare va detta över

cancern som tagit sig an mammas kropp vann o mamma somnade in den 17 april 1992
hon fick 42 händelserika år

mamma tillhörde de männsikorna som älskade sommaren
hon strålade i kapp med solen o blev alltid så brun
hon fixade o grejade med blommor o hemma va de alltid städat och ordning
tvätten ströks noga o lakanen maglades

saknaden över att inte ha fått mera tid med min mamma o pappa är tuff

mamma träffade en ny man som hon levde med. ja vi barn med
och jag har honom att tacka för mycket bra
han stöttade henne i mycket o vi barn hade de bra

dock blir aldrig de desamma
mamma är mamma o pappa pappa thats it




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0